Brewbook beskrivning

 


P1 Annons


Programmet för mikrobryggerier

• Bryggprotokoll • Recept • Artiklar • Kunder • Order • Fakturering • Alkoholrapporter
 

P1 BrewBook är ett kraftfullt moln-baserat affärssystem för mikrobryggerier. Det har utvecklats i nära samarbete med branschen för att förenkla och effektivisera tidskrävande administrativt arbete, som idag ofta görs manuellt på mikrobryggerier.

Det hjälper dig bl a att uppfylla kraven på kvalitet och spårbarhet inom livsmedelsindustrin. P1 BrewBook lagrar detaljerad information om ingredienser, mängder, recept och diverse andra parametrar som gäller vid varje bryggningstillfälle. Det hanterar också kunder, ordrar leveranser och fakturering.

P1 BrewBook finns för Mac eller PC, och körs med fördel på iPad så att du alltid kan ha kontroll på verksamheten var du än befinner dig i världen.

Dashboard - startmeny

Det här är P1 BrewBook


Resurser

Recept
Du kan söka bland och importera dina recept direkt ifrån BeerAlchemy. Ingredienserna skapas automatiskt. Du ser även övergripande lagersaldo och kopplar enkelt leverantörer och leveranstider till recepten.

Receptkort

Ingredienser
Här lagras alla ingredienser som ingår i dina olika recept. Typkategorisering och stöd för streckkoder gör att du kan skanna ingredienser enkelt med din iPad.

Brews är hjärtat i P1 BrewBook. Det är din digitala bryggbok över dina dina utförda och pågående brygder. Helt anpassat för iPad så att ni kan arbeta mobilt och direkt vid bryggningstillfället. Du tar vara på detaljerad information om ingredienser, mängder och förutsättningar som du sätter vid bryggningstillfället.

Artiklar
Här skapar du alla dina olika artiklar. Du kan bland annat registrera och ha kontroll över alkoholhalt, dimensioner, produktionskostnad, reserverad orderstock och tillgängligt lagersaldo för respektive artikel. Här kan du också skapa multipla prislistor och lägga upp autosaldo för ingredienser som till exempel tomflaskor och kartonger för buteljering.

Artikelkort

Kunder, kontakter och CRM

BrewBook har utrustats med ett lättanvänt men effektivt säljstöd eller CRM om du så vill. Här registrerar du snabbt och enkelt alla dina kunder, grossister och övriga kontaktnät, samt kontaktpersoner och deras kontaktinformation för smidig kommunikation.
Få koll på kunders serveringstillstånd och om de är giltiga, skapa olika rapporter för att serva kunderna med inköpsstatistik över året. Och för att du ska slippa skriva post-it lappar med påminnelser för när det är dags att återkomma till kund, skicka offerter med mera, har vi byggt in en sk todo-funktion så du blir påmind av BrewBook istället.

Kundlista

Order, fakturering och statistik

Programmet har komplett stöd för order och samlingsfakturering,
Beräkning av antal kolli vid leverans och även en smart funktion som räknar ut alkoholskatten. Du får också hjälp med redovisningen av alkoholskatten genom att enkelt skapa detaljerade rapporter för dina kunder och dig er själva direkt i applikationen.

Kontakta oss gärna via formuläret nedan om du vill veta mer eller få programmet demonstrerat.

Vill du veta mer om någon av våra program eller tjänster?

Fyll i dina kontaktuppgifter så återkommer vi till dig. * = Obligatorisk uppgift