Pressmeddelande FileMaker Mobile 7

Hantera databasinformation i alla ledande handdatorer

Lund 21 juni 2004 – FileMaker Inc. meddelar nu att FileMaker Mobile 7, ett tillägg till FileMaker Pro, skapat speciellt för handdatorer med Palm OS eller Pocket PC, nu finns tillgänglig för omedelbar leverans. Med FileMaker Mobile 7 kan du utöka dina lösningar i FileMaker Pro 7 till att även omfatta användning på fältet – du har alltid din viktigaste information med dig i din Palm eller Pocket PC!
Denna populära mobila lösning har nu uppdaterats för kompatibilitet med den senaste versionen av FileMaker Pro, den populära databasprogramvaran för all slags informationshantering.

”FileMaker Mobile är ett perfekt sätt att utöka sin FileMaker 7-lösning bortom skrivbordet och frigöra mycket kraft i organisationer som har många aktiva på fältet”, säger Bo Widén, Produktchef för FileMaker på Studentlitteratur Software AB.

Hantera kundinformation även när du inte är på kontoret
Med FileMaker Mobile 7 kan du göra mer med de kraftfulla databasfunktionerna i FileMaker Pro 7 och skapa ett fullödigt databassystem för bordsdator och handdator som gör det lätt att hantera information på resande fot. Programmet är färdigt att använda med din befintliga FileMaker Pro 7-databas. Du klickar bara för att överföra dina informationsposter till handdatorn. När du kommer tillbaka till kontoret med nya uppgifter synkroniserar du informationen i FileMaker Mobile med FileMaker Pro-databasen med endast en knapptryckning. Du kan även läsa in streckkoder direkt till FileMaker Mobile med streckkodsläsare från Symbol.

”Vi upplever att FileMaker Mobile är ett bra sätt för våra montörer att ta med sig aktuella uppgifter när vi är ute hos kunder”, säger Johan Meurling på Stockholms Hiss- & Elteknik AB.

Nyheter i FileMaker Mobile 7:
• Stöd för Palm OS 5.2 och Windows Mobile 2003
• Synkronisering av flera handdatorer mot en och samma enanvändardatabas
• Möjlighet att synkronisera med runtime-tillämpningar skapade med FileMaker Developer 7
• Möjlighet till automatisk exekvering av manus före och efter synkronisering
• Stöd för AlphaSmart Danas breda skärmlayout

FileMaker Mobile 7 har ett rekommenderat cirkapris på 769:- (exkl moms). Produkten finns för Windows 2000/XP eller Mac OS X samt Palm OS 3.5-5.2 eller Windows Mobile 2002/2003. Ägare av FileMaker Mobile 2.x kan dra nytta av den rabattkupong på 180:- som finns i boxen.