Pressmeddelande FileMaker Pro 8 svensk version

Nya FileMaker Pro 8 finns nu i svensk version

Lund, 22 september 2005 - Den lättanvända och populära databaslösningen FileMaker Pro 8 finns nu för omgående leverans i svensk version. Den nya produktlinjen som nyligen presenterades vid FileMaker Developer Conference har redan mötts av en lång rad positiva omdömen och fått fina utmärkelser i PC Magazine, Macworld, m fl amerikanska tidningar.

Bland nyheterna i FileMaker Pro 8 märks PDF Maker som gör det möjligt för användare att konvertera attraktiva grafikfyllda rapporter till PDF-dokument som snabbt kan e-postas för att dela information till personer som inte använder FileMaker Pro, samt nya Excel Maker som arbetar på ett liknande sätt sparar information i Excel-format för att skicka som en bilaga till Microsoft Office-användare.

Business Productivity Kit - en färdig startlösning för företag
FileMakers Business Productivity Kit (BPK) består av ett antal färdiga FileMaker Pro-databasfiler, som tillsammans utgör en startklar lösning anpassad för företag. Med denna lösning kan man bland annat hantera kontakter och beställningar, organisera inventarier, samt spåra projekt. Denna finns för kostnadsfri nedladdning från www.filemaker.se och är ett perfekt sätt att komma igång med FileMaker Pro 8.

FileMaker Pro 8 Advanced - för utveckling och ytterligare möjligheter
FileMaker Pro 8 Advanced möter behoven från massor av utvecklare världen över med nya och förbättrade funktioner samt ökad användarvänlighet. Anpassa databaser genom att skräddarsy egna menyer. Byt namn, lägg till eller ta bort menyval och koppla egna kortkommandon. Dessutom kan man lägga in verktygstips - för verkligt användarvänliga lösningar. I nya FileMaker Pro 8 Advanced är det även lätt att återanvända fältdefinitioner, tabeller, manus och manussteg inom eller mellan filer, man kan återanvända fält och tabeller utan att importera poster!

FileMaker Pro 8 och FileMaker Pro 8 Advanced, för Windows 2000/XP och Mac OS X, finns omedelbart tillgänglig såväl svenska som engelskspråkiga versioner. Beräknat ca pris är 4 113:- respektive 5 645:-. Uppgradering från FileMaker Pro 6.x och senare finns för 2 468:-. Alla priser är exkl moms). Väljer man svensk version ingår stöd för engelska, tyska, franska och italienska.

Källa: Trigono AB