Pressmeddelande FMP Solutions och PositionEtt går ihop

Stockholm 22 april 2004

Sveriges två ledande FileMaker-konsulter går ihop.

FMP Solutions och PositionEtt, som båda är Stockholmsbaserade FileMaker-konsulter, går ihop och påbörjar ett nära samarbete. FMP Solutions sälj- och supportorganisation vävs ihop med PositionEtts etablerade utvecklings- och utbildningsorganisation. Totalt blir det ett femtontal medarbetare på Karlaplan 2. Man skapar därmed Sveriges i särklass största FileMaker-aktör.

- Vi har fört diskussioner under en längre tid och ser enbart fördelar att börja verka med gemensamma krafter. FMP Solutions är den vältränade säljmuskel som vi behöver för att kunna sälja våra färdiga produkter och konsulttjänster berättar Thomas Ljungdell på PositionEtt.

- Det känns oerhört stimulerande att få vara med och skapa en tyngre aktör i vår bransch. Med oss två som utvecklingspartner blir det lättare för större företag och organisationer att välja FileMaker som plattform för sina affärskritiska system säger Anders Stafverfeldt på FMP Solutions.

Ny VD blir Magnus Wilén som har en gedigen erfarenhet från ett flertal säljorganisationer. Magnus kommer närmast från Proffcom.

- Samgåendet ger enbart fördelar och gör att vi tillsammans kommer att kunna ge mjukvara utvecklad i FileMaker en ordentlig skjuts. System baserade på FileMaker är väl beprövade och mycket omtyckta. Nu kommer det att finnas en större leverantör med siktet inställt på att tillvarata allt som FileMaker kan erbjuda säger Magnus Wilén.

Både PositionEtt och FMP Solutions är Partners inom FileMaker Solution Alliance, som är den högsta nivå som går att nå inom FileMaker-utveckling i Sverige. I ett längre perspektiv är målet att gå samman till ett gemensamt produkt- och utvecklingsbolag.

För mer information, kontakta:
Magnus Wilén, VD FMP & PositionEtt AB, telefon 0708-20 03 99,
Thomas Ljungdell, PositionEtt AB, telefon 0709-40 51 57,
Anders Stafverfeldt, FMP Solutions AB, telefon 0708-53 22 50,

OM FMP Solutions
FMP Solutions hjälper sina kunder att skapa skräddarsydda system och databaslösningar i FileMaker. Företaget startades 2002 av Anders Stafverfeldt, Fredrik Isaksson, Roger Engström och Magnus Wilén. I dag är man sex medarbetare, har kontor i Stockholm och omsätter ca 3 mkr.

OM PositionEtt
PositionEtt är ett konsult- och produktföretag som vänder sig till mindre och medelstora företag och arbetsgrupper. Man bygger dataprogram och står på tre ben - färdiga program, kundanpassade systemlösningar och webbpublicering med FileMaker som plattform. Företaget startades 1996 och drivs idag av Thomas Ljungdell, Tony Bengtsson och Jan Karlsson. Man är sju medarbetare med huvudkontor i Stockholm och lokalkontor i Lidköping. Omsättningen är ca 5,5 mkr.