P1 Blå Boken

Skräddarsydd app för upplevelsebranschen och museer



Blå Boken är ett marknadsledande bokningssystem för museer, och genom omfattande vidareutveckling de senaste åren är det nu en app för hela upplevelsebranschen. I fokus ligger bokning, gruppbokning, biljettförsäljning, planering, butiksförsäljning, kundhantering och statistik. Ett komplett affärssystem när du säljer upplevelser!

Hur är läget?

  • Hanterar ni bokningar i Excel och Outlook?
  • Blir det många dubbelbokningar?
  • Har ni en kassalösning som inte är integrerad med övriga system?
  • Lägger ni mycket tid på att jaga siffror till rapporter och övrig statistik?
  • Vill ni få bättre kommunikation med och få bättre koll på era kunder?
  • Är det svårt att få en övergripande bild av hur verksamheten går?

Om svaret på frågorna är ja, då behöver ni Blå Boken!

Blå Boken

Besöksnäringen och upplevelseindustrin i Sverige har haft en explosionsartad utveckling de senaste tio åren. I takt med den utvecklingen ställer konsumenterna allt högre krav på tillgänglighet när de väljer sina aktiviteter. För att svara upp mot kundernas krav behövs smartare och öppnare appar och system som dessutom är väl integrerade, för att undvika ökad administration.

De anpassade funktionerna och appens flexibilitet gör Blå Boken idealisk för museer, sevärdheter, företag och organisationer som har guidade visningar eller hanterar besök av större grupper. Kort och gott visningsverksamhet, event och upplevelser. Blå Boken är en väletablerad app som funnits på marknaden och utvecklats i nära samarbete med branschen sedan 1998.

Unikt för Blå Boken är den integrerade totallösningen med en kraftfull kärna där alla bokningar, transaktioner, kunder och kontakter, personal och planering lagras. Det gör att du kan vända och vrida på all data och få ut precis de svar du söker i form av rapporter och exporter.

Med vår egenutvecklade datakassa täcker du in både eventuell butiksverksamhet och biljettförsäljning, mottagning av grupper som vill bli fakturerade eller betala kontant, samt visering av biljetter köpta online via Biljetto.

Du ökar tillgängligheten för din verksamhet genom att marknadsföra ditt utbud på er hemsida och, via Biljetto, låta dina kunder köpa biljetter online i lugn och ro. Dina kunder slipper köa för att köpa biljett på plats och du ökar sannolikt din merförsäljning.

Att ta emot förfrågningar från grupper som t ex skolklasser, företag med flera och göra gruppbokningar, är ofta tids- och resurskrävande när volymerna växer. Det har vi löst genom att erbjuda Blå Boken Internetbokning som är en modul där du bestämmer vilka tider och program som ska vara tillgängliga att boka online. Precis som i Biljetto sköter din kund bokningen helt på egen hand via webben. Du kan fokusera på att leverera upplevelser och vårda dina kunder. Läs mer om Blå boken Internetbokning.

Vad kan Blå Boken ge er?

  • Du får ett helt integrerat system där all affärskritisk data är samlad på ett ställe.
  • Inga fler onödiga dubbelbokningar.
  • Ökad tillgänglighet för dina kunder.
  • Du kan ägna din tid åt att utveckla och planera ditt utbud och att leverera bästa möjliga upplevelse för dina kunder.
  • Blå Boken ger dig fortlöpande information om hur verksamheten går och vad du behöver justera för att det ska gå ännu bättre.
  • Öka tillgängligheten och du ökar din försäljning, omsättning och slutligen kundnöjdheten.

Verkar det här intressant för er?

Kontakta mig!


Kundcase

Scenkonstmuseet

Kärlek vid första ögonkastet


Fredrik Isaksson

Fredrik Isaksson

Försäljning

08-545 870 53