P1 BrewBook

Tillsätt bara humle, malt, jäst och vatten



Det är mycket att hålla koll på för ett mikrobryggeri som producerar och säljer öl. Vi har identifierat att det finns ett behov av att använda modern teknik i form av dator och iPad för att få stöd i bryggprocessen, vid kundhantering, orderläggning, fakturering samt uttag av statistik och rapporter. Genom att digitalisera ert arbete med P1 BrewBook effektiviserar ni alla era arbetsflöden.

P1 BrewBook är ett kraftfullt molnbaserat affärssystem för mikrobryggerier. Det har utvecklats i nära samarbete med branschen för att förenkla och effektivisera tidskrävande administrativt arbete, som idag ofta görs manuellt.

Det hjälper dig bl a att uppfylla kraven på kvalitet och spårbarhet inom livsmedelsindustrin. P1 BrewBook lagrar detaljerad information om ingredienser, mängder, recept och diverse andra parametrar som gäller vid varje bryggningstillfälle. Det hanterar också kunder, ordrar, leveranser och fakturering.

P1 BrewBook finns för Mac eller PC, och körs med fördel på iPad så att du alltid kan ha kontroll på verksamheten var du än befinner dig.

Det här är P1 BrewBook

Recept

Du kan söka bland och importera dina recept direkt ifrån BeerAlchemy. Ingredienserna skapas automatiskt. Du ser även övergripande lagersaldo och kopplar enkelt leverantörer och leveranstider till recepten.

Ingredienser

Här lagras alla ingredienser som ingår i dina olika recept. Typkategorisering och stöd för streckkoder gör att du kan skanna ingredienser enkelt med din iPad.

Brews är hjärtat i P1 BrewBook. Det är din digitala bryggbok över dina utförda och pågående brygder. P1 Brewbook är helt anpassat för iPad så att man kan arbeta mobilt. Du tar vara på detaljerad information om ingredienser, mängder och förutsättningar som du sätter vid bryggningstillfället.

Artiklar

Här skapar du alla dina olika artiklar. Du kan bland annat registrera och ha kontroll över alkoholhalt, dimensioner, produktionskostnad, reserverad orderstock och tillgängligt lagersaldo för respektive artikel. Här kan du också skapa multipla prislistor och lägga upp autosaldo för ingredienser, som till exempel tomflaskor och kartonger för buteljering.

Kunder, kontakter och CRM

BrewBook har utrustats med ett lättanvänt men effektivt säljstöd, eller CRM om du så vill. Här registrerar du snabbt och enkelt alla dina kunder, grossister och övriga kontaktnät, samt kontaktpersoner och deras kontaktinformation för smidig kommunikation.

Få koll på kunders serveringstillstånd och om de är giltiga, skapa olika rapporter för att serva kunderna med inköpsstatistik över året. Och för att du ska slippa skriva post-it-lappar med påminnelser för när det är dags att återkomma till kund, skicka offerter med mera, har vi byggt in en så kallad todo-funktion så du blir påmind av BrewBook istället.

Order, fakturering och statistik

Programmet har komplett stöd för order och samlingsfakturering,
beräkning av antal kolli vid leverans och även en smart funktion som räknar ut alkoholskatten. Du får också hjälp med redovisningen av alkoholskatten genom att enkelt skapa detaljerade rapporter för dina kunder och er själva, direkt i applikationen.